Головне – Людина, а не її інвалідність. Розмовляючи з людиною з інвалідністю, звертайтесь безпосередньо до неї, а не до супроводжуючої особи або перекладача жестової мови, який присутній при розмові.
Коли Ви знайомитеся з людиною з інвалідністю і хочете привітати її потиском руки, зробіть це невимушено. Якщо це людина з порушенням зору, слуху, протягніть руку для привітання перші та назвіть своє ім’я.
Коли Ви хочете запропонувати свою допомогу, запитайте спочатку чи вона потрібна. Не проявляйте жалість до людини (дитини) з інвалідністю в кріслі колісному, не кладіть їй руку на голову, плече, не звертайтесь зменшуваними іменами. Крісло колісне – це частина недоторканого простору людини. Спиратися на нього те ж, що і спиратися на саму людину. Розмовляючи з людиною, що користується кріслом колісним, намагайтесь розташуватися так, щоб її та Ваші очі були на одному рівні, тоді Вам буде простіше вести розмову. Розмовляючи з людиною, яка має труднощі в спілкуванні, слухайте її уважно. Майте терпіння - чекайте доки людина закінчить фразу. Не виправляйте її та не намагайтесь пояснити щось замість неї. Якщо це потрібно, задавайте короткі запитання, які потребують коротких відповідей. Розмовляючи з людиною з порушенням зору, обов’язково назвіть себе і тих людей, які прийшли з Вами. Якщо Ваша розмова проходить в групі, не забувайте пояснити до кого Ви в цей момент звертаєтесь. Озвучуйте все, що Ви пишете на дошці або показуєте на екрані.
Щоб звернути на себе увагу людини з порушенням слуху, помахайте рукою або доторкніться до неї. Говорячи з нею, дивіться їй прямо у вічі і говоріть чітко. Деякі люди читають по губах. Намагайтесь стояти так, щоб Вас було добре видно та щоб Вам нічого не заважало (чашка з кавою, їжа, папка і т.д.)
Немає коментарів:
Дописати коментар